Träningsplanerna

Du måste vara medlem i Karlshamns hundungdom för att

träna på våra planer. För att träna på agilityplanen måste du även ha gått någon agilitykurs. Vill du bli medlem så är det bara att gå in här och följa instruktionerna. Du behöver också en kod för att få tillgång till planerna. Läs mer om detta under fliken "Medlemskap" samt "Kod till träningsplaner".

LYDNADSPLAN

På lydnadsplanen ska inga agilityhinder användas. Här kan du träna lydnad, rallylydnad, hoopers med mera.

Alla skyltar till rallylydnaden samt andra tillbehör finns i lilla boden.

Lyset tänds vid lydnadsplanen.

AGILITYPLANER

Vi har två agilityplaner. Du måste ha gått en agilitykurs för att få träna på agilitybanorna. Hindrerna står ute året om och du får träna fritt när du vill.

Ofta finns det en bana uppbyggd på ena delen, låt den stå kvar om du inte planerar att bygga en ny bana med utplacerade siffror. På vår facebooksida är medlemmarna duktiga på att lägga ut när det finns en ny bana uppsatt. Andra planhalvan är det fritt fram att ändra och bygga som man vill.

För att underlätta för gräsklippningen, sätt gärna hinder som inte används på lastpallarna som är utplacerade längst staketet.

Lyset tänds vid lydnadsplanen.